lauantai 11. helmikuuta 2017

Päivät pitenee


Päivät pitenevät ja aurinkokin pilkahtelee silloin tällöin. Tänään iski sellainen mullan kaipuu, että otin jo tammikuussa hankkimani siemenpussit esiin ja alotin kylvöpuuhat.

Kylvin chilipaprikat, tomaatit ja tomatillot. Viime vuonna kokeilin ensimmäistä kertaa tomatilloa, mutta eihän siitä mitään tullut. Pussin pohjalta löytyi kuitenkin vielä muutama siemen joten ajattelin laittaa ne multaan ja kokeilla uudestaan.

Olin myös itseasiassa vahingossa tilannut kruunukärhön siemeniä. Saa nähdä miten niiden kasvattaminen onnistuu. Ainakin taimina ostetut kärhöt kukoistavat mökin pihalla.

Tänä vuonna Langinkosken siirtolapuutarha ei sitten enää kuulu Suomen siirtolapuutarhaliittoon. Tänä vuonna minä en myöskään jatka yhdistyksen sihteerinä. Olen kuitenkin aloittanut sihteerin hommat vuonna 2011. Eli aika monta vuotta on vierähtänyt. Samaan aikaan vuosikokouksissa kuuluu kommentteja tyyliin "olen aikoinani oman osuuteni tehnyt" kun kysellään toimihenkilöiden perään. Ehkä on nyt minun vuoro nauttia mökkeilystä joitakin vuosia ilman ylimääräisiä velvollisuuksia. Katsotaan sitten myöhemmin uudestaan. Kaikkihan riippuu myös siitä kuinka kauan vielä pidämme mökin. Nykyinen asumismuotommekin on melkein omakotiasumista keskustassa merinäköalalla, joten katsotaan nyt.

1 kommentti: